9 oktober 2012

Starstruck X100000 - Bokmässan 2012

(Ganska sent, men ni kanske märkt att jag är lite sen ibland?)
Bokmässan, GUD SÅ ROLIGT DET VAR! Ska jag väl börja med att säga.
Jag åkte från skolan vid ett i fredags och satt sedan på en fem timmar lång bussresa ner till Göteborg från halv tre till halv åtta (Inte kul kan jag ju säga, men det gick.)
Väl på mässan så blev jag ganska överväldigad. Liksom, VAD STOOORT DET ÄR! Det trodde jag faktiskt inte..

Efter ca 20 minuter hade jag gjort mitt första bokköp i X-Publishings monter:

"Fel grav" och "Askungenleken"av Kelly Link


När jag betalat (Och pratat en stund med X-publishings förläggare, om du ser detta Hejsvejs! :D) så blev jag BOMBADERAD av en vargkram från Elisabeth på bokvarg.

(Ja, jag råkar vara liiite finare än alla dom andra på bilden. Bilden är tagen från Elisabeth vars öga syns längst till vänster. Sen är det Agnes och Frida från booklovin och sen sist jag...)
Elisabeth och jag slog följe en stund och jag drog runt henne till lite montrar och vise versa. 
Jag köpte ett ex av "Cirkeln" för att ha till signeringen med Mats och Sara, fick även den SUUUPERsnygga Eld-tygkassen som jag suktat efter så länge!

Elisabeth och jag skildes åt efter någon timme, hon skulle och prata i Bonniers monter och jag skulle iväg till Seriescenen för att kolla lite på när Carromic ritade.Fick sedan ett riktigt fint klistermärke av henne och Oskar, signerat det också!

Sen var det bara att springa bort till rabén och sjögren där Mats och Sara skulle signera. 

Ni kan inte förstå hur glad jag var! Jag var jättenervös och spänd i kön och efter det så började jag nästa gråta av lycka (Lite fjolligt, jag vet.)
Sprang sedan (Mycket springade) bort till Seriescenen igen för att lyssna på när dom pratade om deras nya hemliga projekt. 
(När jag satte mig ner sa faktiskt Sara "Hej" till mig! Höll på att avlida..)

Och inte blev jag besviken inte, Engelsfors triologin ska nämligen bliiii:
(Bild från Saras blogg)

EN SERIEBOK! 
Vet faktiskt inte hur jag ska förklara för jag blir så glad och exalterad bara jag tänker på det.

Träffade också Torsten Möller som skrivit boken "Skuggkrigarna" som jag fick att läsa. Riktigt trevlig och rolig!

(Tycker lite synd om Torsten som dragit ut någon tand precis innan bokmässan, men det gick bra för honom ändå.)

Andra trefliga saker som hänt:
JAG.HAR.TRÄFFAT.MISTER.BISTER!
Mannen från Kent Agent! (Kent Agent såg jag också) Men seriöst, Mr.Bister, I'M STARSTRUCK!

Kärlek till den mannen alltså ♥

Köpte "Kampen för WondLa" av Tony Diterlizzi i B/Wahlströms monter och några skunder senare så stack någon Holly Blacks bok "Den vita katten" i handen på mig och sa att jag fick den. Blev smått jättechockad men man tackar ju inte nej till en bra bok!

Påväg hem från mässan så bestämde jag mig för att gå till Starbucks, alla pratar så väl om det så jag ville testa.
JAG ÅNGRAR MIG INTE!

Om ni inte druckit på Starbucks förut så gör det såfort som ni är i Malmö, Göteborg eller Stockholm!
Väldigt dyrt men sååå värt pengarna.

Med detta långa inlägg så vill jag gottgöra er för den extremt dåliga bloggningen på sistone. Men jag har liksom inte tid. Ni får stå ut ;)

Ses vi på mässan nästa år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!