9 februari 2013

New in - Pocket

(Jag kom inte på någon bra rubrik och jag bloggar från mobilen, ha överseende med stavfel (: )

Igår när jag var med mamma och handlade på City gross så såg jag något ovanligt. En ungdomsbok! Mataffärer har MASSVIS med vuxenböcker i pocketformat, men nästan inga ungdomspockets.
Ibland så har jag sett typ "Hungerspelen" och "Cirkeln", men inga böcker som inte är liksom, lika stora. Men igår hittade jag "Nick och Norahs oändliga låtlista" för bara 29 :-, och då gick 1:- till Rädda barnen.
Jag tycker fler affärer borde ha ungdomsböcker i pocketformat, och fler affärer borde skänka 1:- per såld bok till välgörenhet. Sånt gillar jag!
Istället för att fjanta runt med 199:-, kör på 200 och skänk en krona till bra ändamål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!