4 mars 2012

Dag 03 – Min favoritserie

Som alla nog förstod så har jag nu missat en dag. Men jag hade tyvärr inte tid att blogga igår för jag var på stan och kollade lite böcker på loppis. Hittade dock inget.
Men igår skulle jag skrivit och min favorit serie, nu blir det dock problem för mig eftersom jag älskar både Harry Potter och hungerspelen.
Men eftersom jag inte är jätte kär i sista boken i Hungerspelen får det bli Harry Potter.

När Harry Potter bara var ett spädbarn så dödades hans föräldrar av Lord Voldemort. Han får bo hos sin vidriga Moster och Morbror och deras hemska son. Men Harrys liv vänds upp och ner när det visar sig att han är en trollkarl. Genom serien får man följa Harry och hans vänner i deras liv på Hogwarts och deras kamp mot onda makter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!