18 mars 2012

Dag 05 – En bok som gör mig glad

Åå, nu måste jag välja en bok till. Det är ganska svårt för jag blir glad av så många böcker. Bara tanken på att få upptäcka en helt ny värld mellan pärmarna gör mig glad.
Men denna gång ska jag nog välja en seriebok, eller en Manga för att vara exakt.



















"Kick Off!" Är en serie som handlar ganska mycket om fotboll, men du behöver absolut inte tycka om fotboll för att läsa den.
En dag när Krille är på väg hem från träningen så börjar han höra en röst. En irriterande röst som tycket att allt han gör är fel. Den tjatar om varför han blev dissad av Jenny -tjejen som han varit kär i superlänge-,
att han suger på matte och att han har för mycket lök på sin Kebab. Det visar sig dock snart att rösten är en kille i hans ålder, Andreas, som är ett spöke.

Boken är sjukt rolig och enkel och bra att läsa. Bilderna är sjukt fina och jag älskar historien.
Det ända dåliga är att B Wahlstöms har bestämt sig för att inte publicera mer böcker i serien ( Det har kommit ut en uppföljare) Men sedan är det slut. Detta är mycket mycket irriterande för andra boken slutar så sjukt spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!