21 augusti 2012

Svar på kommentar:


Jag har läst ett jättebra citat någonstans!
" Alla tycker om att läsa, dom har bara inte hittat sin favoritbok än", ~ Kommer ej ihåg vem
(Eller något liknande stod det i alla fall..) jag tror att detta kan stämma in på dig. Om du vill börja läsa så är det bara att grabba en bra bok och börja!
(Skulle vilja tipsa dig om Harry Potter och Hungerspelen, men det kanske är lite jobbigt att börja med så. Men LÄÄÄÄS DOM! Hehe.)
Här är mina tips:

Svarta kläder, svart mask - Katarina Kuick

Detta kanske betraktas lite som en barnbok, men det tycker jag inte att det är!
Ett postrån genomförs i det lilla samhället Grytfors och ett gäng barn och deras syskon bestämmer sig för att lösa rånet!
Lättläst med ett spännande slut!


Antikvariat blå spegeln - Martin Widmark

När Larissa börjar i David's klass så känner han att han måste bli vän med henne.
När David's hyresvärd plötsligt försvinner utan ett synbart spår så blir David och Larissa indragna i ett farligt äventyr.
Väldigt bra, skapligt lättläst och bara väldigt bra.

Och sen, HARRY POTTER OCH HUNGERSPELEN!

Hoppas att jag kunde hjälpa dig lite åtminstone lite, jag brukar inte läsa så mycket mysterieböcker. 
Om det är något annat så är det bara att säga till :)

5 kommentarer:

  1. Läste precis ditt tips, vet inte riktigt vad jag ska göra... Ingen av böckerna som du säger låter särskilt bra och nu hotar läraren att ringa mina föräldrar, gör han det kommer jag dö. Hatar böcker fortfarande, och behöver seriöst hjälp. Måste få veta mer!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, okej. Jag försöker igen. Publicerar inlägget imorgon.
      Jag SKA hitta en bok som du gillar!

      Radera
  2. Kul grej det här! En fråga till Anonym: Du gillar "Mysterium" - har du något exempel på ett mysterium som du gillar? Film/TV/bok/serie?

    SvaraRadera
  3. Hoppas Bokbuse förlåter om jag kommer med ett eget förslag:
    Fritagningen av Robert Muchamore. Några tonåringar skall infiltrera ett ungdomsfängelse för att bli kompisar med sonen till en knarklangare, som har undsluppit polisen länge. De är med i Cherub - en agentrörelse där barn/ungdomar är agenter.

    http://vadvilljagtjuva.blogspot.se/2012/01/fritagningen.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör absolut ingenting! Jag är inte så bra på deckare ;)

      Radera

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!