4 september 2012

Den röda handsken - Holly Black

Väldigt kul att B/Wahlström skickade
med ett par röda hanskar! Tack!
- Sopilervarning för er som inte läst "Den vita katten" ! -

Bokens första meningar:
Jag vet inte om det är dag eller natt när tjejen reser sig upp för att gå. Hennes silverfärgade klänning sveper över låren som julgransglitter när hon öppnar hotellrumsdörren.
Jag försöker att komma ihåg vad hon heter.

Info:
Skirven av Holly Black
Utgiven av B/Wahlströms förlag 2012 (Tack för boken!)
318 sidor
Översatt av Carina Jansson

Bokens handling:
Cassel vet att han är berörare. Han vet att han är världens mäktigaste berörare. Han vet att hans bröder har ljugit för honom. h
Han vet att Lila egentligen inte älskar honom, han vet att han vill ha henne. Han vet att FBI vill ha honom. Han vet inte varför. Han vet inte vem som dödade hans bror, men han vet att han har någonting med det att göra.

Betyg:
Det finns bara ett ord för att beskriva Holly Blacks nya bok: wow
Jag ÄLSKAR DEN!
Jag hade inte jättehöga förväntningar på den efter Den vita katten (som jag gillade med inte älskade) men denna bok, wow (igen). Överträffade alla förväntningar!
Satt på helspänn genom hela boken, den är fantastik!
5/5 !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!