3 december 2012

3 december, då börjar Bokbuses julkalender!

Jag hittade denna utmaning/julkalender hos Ebba för bara någon minut sedan och tänkte att det nog inte  gör något att jag är några dagar sen.

Jag ska försöka att göra den varje dag fram till julafton och samtidigt lägga upp recensioner, så vi får se hur det går :)

Första december:
En bok som fått dig att rulla runt på golvet av skratt:
Jag brukar inte skratta åt böcker, jag läser inte jättemånga böcker som är roliga på det sättet.
Men en av de roligaste böcker jag läst är nog Maximum Ride vol.1 av James Patterson & NaRae Lee.




Andra december
En bok som du gråtit floder över:
Har jag berättat hur jag reagerade när jag läste Draktemplets hemlighet av Brandon Mull?
STOOR STOOR SPOILERVARNING! Markera och läs INTE om du inte har läst Fablehaven, detta förstör hela boken och ni läser utan att ha läst fjädre delen i serien.
(Spoiler på bilderna också men dom kan jag inte dölja...)
Okej, nu börjar jag:
Jag har shippat Gendra (eller Kendvin?) enda (eller ända jag venne) sedan bok tre (I skuggornas makt), hela hela HELA boken har jag bara väntat på att dom skulle kyssas (dom hade seriöst MÅNGA perfekta tillfällen som skulle fått mig att svimma av lycka)
Men NEJ, helt plötsligt så inser jag sakta, väldigt sakta men jag inser det ändå, Gavin är Navarog.
Och sen när han började döda alla, när han försökte döda Kendra, när han låste in Warren i ryggsäcken, godgodgodgodogoogod NOOO!
Oh gosh my feels efter det, jag började gråta. Jag la mig på soffan och grät, med boken över ansiktet.
BRANDON Y U FÖRSTÖRA MIN OTP?! D:
Tredje december
"Jag önskar att jag skrev den boken"
Helt klart så önskar jag att jag skrivit den sista Harry Potter boken. Dels för att den är helt underbar, och dels för att J.K Rowling blev den första miljadären (eller liknande) på att sälja böcker. Så att säga, eh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!