2 december 2012

I skuggornas makt - Brandon Mull

Bokens första meningar:
Det var en kvav augustidag och Seth skyndade längst den smala stigen medan han spanade in i lövverket på sin vänstra sida. Höga, mossiga träd kastade sina skuggor över ett grönt hav av buskar och ormbunkar.

Info om boken:
Skriven av Brandon Mull
Utgiven av rabén&sjögren 2012
Tredje delen i Fablehaven-serien (Fristående)
427 sidor

Handling (Tagen från bokens baksida):
Seth och Kendra är kvar hos farmor och farfar i det magiska reservatet Fablehaven, men mycket har förändrats. En mystiskt pest har börjat sprida sig bland invånarna. Goda varelser blir onda och människor förvandlas till skuggor. Ingen förstår vad som händer eller hur man ska sätta stopp för det. Seth och Kendra måste försöka ta reda på varifrån smittan kommer, och det är bråttom. Om de inte lyckas kommer Fablehaven snart gå under...

Betyg:
Fablehaven är bra som vanligt, jag tycker verkligen om att man kommer lite närmare Seth så att säga, det känns som om man får en annan vinkel av honom, så att säga.
Det var ett tag sedan jag läste den här boken så jag kan väl inte ge den en riktigt rättvis recension.
Men som jag sa först. Fablehaven är bra/underbart som vanligt och trots att det är bok tre så känns allt ändå nytt och magiskt.
Love on hög nivå
5/5!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!