21 juni 2012

Trollstav á la Harry Potter och Yngeltankar.

Som vissa av er kanske sett på min facebooksida så har jag faktiskt gjort en egen trollstav, fick iden från Yngla (Hon är helt otrolig, jag vet att inlägget är lite gammalt men ni måste kolla hennes blogg, hon är helt magisk! För mer av hennes underbara Harry Potter saker, checka HÄÄR)
Här kommer en liten beskrivning på hur jag gjorde min egna stav.

Steg 1. Ta en pensel oh bryt av själva borsten. 
Steg 2. Sandpappra "staven" var noga när du sandpapprar, jag missade en bit och färgen fäster inte då.
Steg 3. Ta en limpistol och skapa ett valfritt handtag, jag bara snodde runt lite med limpistolen och fick fram ett ganska coolt mönster som ser lite ut som trädgrenar.
Steg 4. Måla din stav i valfri färg. Måla gärna dubla lager. Ta sedan guldfärg och måla där du har haft smältlimmet. Lacka din stav så att färgen inte ramlar av.

Sedan är din stav klar!

Och bara för att lyxa till det lite så kan man ju göra en riktig Ollivander-beskrivning till staven, jag snor Ynglas tips! (Fast jag ändrar liite.)

Formeln lyder:
1. Säg ett land
2. Säg ett träd
3. Säg en kroppsdel på ett mytologiskt djur
4. Säg en längd i tum
5. Säg en bra egenskap

"Grattis! Du håller i din hand en  handtillverkad en stav av yppersta kvalité. I denna stav förenas egenskaper från utvalda träslag och kärnsträngar från legendariska djur med utmärka magiska egenskaper.
Denna stav är tillverkad av (1) (2) med kärna av (3). Staven är (4)
Staven är (4) tum och passar bra för (5)

En originalprodukt från Ollivanders."

1 kommentar:

  1. Jättefin stav! Kul att du gillar mitt pyssel :)

    Kram/yngla

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!