18 maj 2012

Dag 12 – En bok som du brukade tycka om men inte gillar längre

Öhm, jag är ju inte personen som läser om böcker (Om dom inte är så supermegaüberunderbara som Harry Potter eller Hungerspelen) meeen, om vi vänder på det?
Dag 12 – En bok som du brukade tycka om men inte gillar längre  inte brukade tycka om men som du nu gillar.
Revolt. Helt klart Revolt på den frågan, det var alldeles för många personer inblandade för att jag skulle kunna fixa att hålla koll på dom + njuta av boken. Men jag läste om hela serien innan premiären av filmen och då insåg jag hur mycket jag älskade Revolt.
-SPOILERVARNING PÅ REVOLT VAD JAG INTE GILLAR/GILLAR-
Dåliga saker:
*Att Prim dör. Det är så himla sorgligt och jag har lust att riva ut den dumma sidan ur boken och låtsas som om att det aldrig hänt.
* Att Gale blir ett sådant svin som bara lämnar Katniss, sure att han var kär i henne och så men Peeta var liksom i hennes liv först, och trodde han seriöst att han skulle vinna henne? Han var ju sktidryg mot slutet. PEETA ALL THE WAY!
*Att Finnick dör, seriöst, INGEN ville att Finnick skulle dö. Han var ju så underbar.
*Att Peeta blir ett monster och försöker strypa Katniss.
*Att Katniss röstade för ett nytt Hungerspel med huvudstadens barn, det var sjuktdrygt och otippat. Efter allt hon gått igenom i Hungerspelen trodde jag aldrig att hon skulle önska någon lika mycket lidande.

Bra saker: 
*Att Finnick och Annie hinner gifta sig innan han dör. Det var så fint och sen det att Peeta gjort tårta, åh 
*Att Katniss och Peeta gifter sig och får barn. Dom var menade för varandra.
*Typ allt annat.

Såja, då var det klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!