29 maj 2012

Dag 13 – Mina favoritförfattare



J.K Rowling:
Behöver jag förklara mig ? Jag avgudar henne, hon är min största idol. Hon har gjort min barndom magisk och jag kommer nog aldrig att kunna tacka henne. Om jag fick chansen så skulle jag tacka henne för allt, och antagligen gråta som ett barn.


Suzanne Collins:
Jag ÄLSKAR henne, hennes skrivspråk är så underbart och hennes böcker är fyllda av kloka ord och intressanta tankar. Hon gör allt så levande när jag läser Hungerspelen så läser jag inte bara, jag ÄR Katniss, jag är i Hungerspelen och kämpar för mitt liv.


Brandon Mull:
Jag tycker att han är underskattad. Hans böcker sätter igång min fantasi och jag kan se allt framför mig, det är som att se på film och det är så underbart. 


Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren:
Jag ♥ Er! Bara det att dom är från Sverige gör att jag älskar dom, det är så underbart att ha ett par riktigt bra författare från Sverige. Jag är fast, jag kan inte sluta läsa, jag är beroende av Cirkel-triologion. Deras skrivspråk är bra och lätt och det kittlar i fingrarna bara jag tar i böckerna. 



1 kommentar:

  1. Brandon mull är en så otroligt bra författare!
    ÄLSKAR hans serie Fablehaven och LÄNGTAR AS MYCKET tills sista boken kommer ut! :)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!