4 maj 2012

I en bokbloggares huvud - Utmanad!


Jag har blivit utmanad av Bokugglan, så nu är det bara för mig att börja svara på frågor.
  1. Läser du bokbloggar? 
  2. Är det någon bok du vill ska bli översatt till svenska?
  3. Är originalspråket bättre än översatt?
  4. Lånar du mycket böcker?
  5. Gillar du talböcker?
  6. Vilken bok skulle du vilja skriva själv?
  7. Vilken bok läser du just nu?
  8. Vilken är den senaste boken du köpt?
  9. Vill du jobba/jobbar med något bokrelaterat? Vad?
  10. Vill du läsa mer än du hinner med just nu?
  11. Vad är bäst vuxenböcker eller ungdomsböcker?   


1. Japp, jag följer faktiskt tre stycken bokbloggar: Bokugglan , Bokvarg , Booknerdofcaribbean och Bokbi . 
2. Just nu skulle jag kunna dö för att få Fablehaven: Secrets of the Dragon Sanctuary översatt till svenska. Me *hjärta* Fablehaven !

3. Nja, jag läser inte så mycket på orginalspråk så jag kan inte riktigt ta ställning till den frågan.
4. Jag lånar supermycket böcker, speciellt över sommaren men jag tycker att det är roligare att köpa. Dock så är jag lite för snål.
5. Jag tycker att det är väldigt mysigt med talböcker. Jag älskar att ligga och lyssna på dom en varm sommardag. Men det är ändå bättre att läsa själv enligt mig.
6. Jag tolkar frågan som att jag ska svara på vilken redan existerade bok som jag önskar att jag hade skrivit. Svaret blir då massvis, men The hunger games, Harry Potter och Fablehaven skulle ha varit grymt att ha skrivit.
7. Just nu så läser jag "Frestad"- Av P.C och Kristin Cast som jag fick av månpocket.
8. Den senaste boken jag köpte var I skuggornas makt av Brandon Mull
9. Min stora dröm i livet är att bli författare. Annars skulle jag inte tacka nej till ett jobb i en bokaffär.
10. Jag skulle vilja kunna läsa lite snabbare. Jag läser i snigelfart!
11. Jag läser inte så mycket vuxenböcker så jag måste nog svara ungdomsböcker! 

Och så var det dags för mig att utmana någon/några. Let's take the easy way ! :D
Jag utmanar Bokugglan , Bokvarg och Bokbi ! Hehe. (Jag har ingen aning om hur många man ska utmana så.)
1. Vilken är den bästa boken i hela världen?
2. Om ni fick byta liv med någon i en bok, vem skulle det vara, varför?
3. Vilken bok är den sämsta som ni läst?
4. Hur mycket läser ni?
5. Brukar ni gillar böcker som blir till filmer?
6. Tycker ni om uppföljare?
7. Vad tycker ni om att bli utmanade såhär?
8. Varför bokbloggar ni? (För alla som jag har utmanat är bokbloggare XD)
9. Hur mycket pengar lägger ni på böcker?
10. Läser ni manga?
11. Tycker ni om vampyrer? 

Haha, hoppas att jag fick med allt nu.

3 kommentarer:

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!