14 maj 2012

I'm gay. I know things - "Jagad" - P.C Cast och Kristin Cast

- SPOILERVARNING ! -

Första meningarna i boken:
Drömmen började med ljudet av vingar. I efterhand insåg jag att jag borde ha fattat att det var ett dåligt tecken, med tanke på att korphärmarna hade sluppit lösa och allt. Men i min dröm var det bara ett bakgrundsljud, som ett fläktsus eller malandet på teveshopp.

Info om boken:
Skriven av P.C Cast och Kristin Cast
Utgiven 2011 av Månpocket
417 sidor.
Femte delen i House of Night.

Bokens handling:
Tänk dig att du är jagad av din rektor, den sexigaste mannen i världen som förföljer dig i dina drömmar och ett gäng mutterade fåglar. Välkommen till Zoey Redbirds värld ! Zoey och hennes vänner gömmer sig djupt ner i tunnlarna under Tulsa.  Neferet och den fallna ängel Kalona är ute efter Zoey. Neferet vill döda henne och Kalona vill inget annat än att ha henne.

Betyg:
Jag tycker att boken är bra men den var ändå ganska seg att ta sig igenom. Det känns mest som att alla blir skadade hela tiden. Jag tycker att House of Night är ganska sega vissa stunder men jag läser ändå på för jag är sjukt besatt av att få veta vad som händer. Helt OK alltså men inte toppbra. 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en Kommentar på mitt inlägg!